Że tak zapytam jako nowicjusz , z podłączeniem takich przykładowych ledów z philipsa albo osrama . Jak się je podpina , tzn w sensie ja mam te niby automatyczne światła , że jak wsiadam i przekręcam kluczyk to cały czas są zapalone światła mijania bez deski , mogę ustawić na pozycyjne + podświetlenie deski lub mijania plus deska. To co jak podpinam takie ledy to one świecą jako oświetlenie zamiast świateł mijania w pierwszej pozycji ? Czy zamiast postojówek i cały czas mi się świeci deska ?
Dla nie których to może być pytania typu dlaczego białe jest białe ale sorry , uczę się
Kup teraz na allegro.pl za 45,00 zł - MODUŁ ŚWIATŁA DZIENNE długie -30% mocy LIGHT BOX (7092324393). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
Witam kolegów. Też zabrałem się za założenie dziennych - w moim wypadku M-tech 901hp, z automatem. Postanowiłem podpiąć się do wyłącznika świateł (skoro jest tam też plus po stacyjce), tak jak np. na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=5OzRFLuo4SU Niestety poległem próbując przepchać przewody do kabiny: zdjąłem puszkę filtra, tą esowatą osłonę i podszybie i próbowałem przepchać się obok wiązki przez taką gumową przelotkę (na zdjęciu) - wsadziłem kilkanaście cm przewodu prowadzącego, ale nie byłem w stanie namierzyć go w kabinie pod deską. Pytanie, czy to właściwa droga Widziałem na forum, że ponoć koło pedałów jest też jakaś przelotka - czy to lepsze miejsce?
Zdejmij jeszcze mechanizm wycieraczek i będziesz mógł ten dekiel odkręcić. Pod nim jest ramka z wtyczkami i mnóstwo miejsca na przełożenie kabelka. Łatwo znajdziesz go od strony wnętrza.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Czemu prościej? I tak trzeba się wpinać w instalację w 3 miejscach - czyli np. pod czujnik wstecznego, masę i gdzieś w ok. wtyczki świateł. Wolałem to zrobić w jednym miejscu, przy wyłączniku. A do kabiny przeszedłem jednak przez przepust nad pedałami - trochę mniej rozkręcania.
I tak trzeba się wpinać w instalację w 3 miejscach - czyli np. pod czujnik wstecznego
Mylisz się. Przy światłach z linku przykręca się dwa kabelki do akumulatora i jeden trzeba wlutować do światła mijania.
Dokładnie to samo jest przy Philips 9, które montowałem w O1.
A już czujnik wstecznego to nie wiem dlaczego tu wspomniałeś. To nie są czujniki parkowania.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Kolego konradk nawet tanie chińskie ledy z automatem działają tak, że podłączasz plus i minus bezpośrednio do aku.
Trzeci przewód wpinasz w plus od pozycyjnych (przed żarówkę) jest to jednocześnie przewód sterujący automatem świateł dziennych, który w momencie włączenia świateł pozycyjnych=mijania dostaje napięcie i automat "wie", że ma wyłączyć ledy.
Z kolei w momencie rozruchu silnika jak masz wyłączone światła mijania=pozycyjne jak już silnik zaskoczy automat dostaje napięcie ładowania wyższe od spoczynkowego 12.4V i załącza ledy. Głowy nie daję ale próg załączenia jest bodajże na 12.8V.
Prościej wyjaśnić nie umiem. Jak również nie mogę zrozumieć ingerowania w instalację aż w kabinie kiedy wszystko co trzeba jest dostępne pod maską.
Jeśli jednak prościej zakładac Ci majtki przez głowę to dla mnie możesz podpiąć się nawet z gniazda przyczepki
P.S. Polecam przewinąć stronkę z podanego przeze mnie linku do końca tam jest schemat rozmalowany na obrazku.
Ja mam philips daylight 9 i podłączone dokładnie jak w tym schemacie.
U mnie lampki są podpięte do modułu automatu a z automatu dopiero idą przewody do do aku i "+" z pozycyjnej.
Jeżeli nie sprawi Ci to problemu to wrzuć fotkę swojego zestawu i schemat wg. którego chcesz podłączyć ledy.
Proszę, to chyba starsza wersja(?) ulotki, ale pkt. 2 wyraźnie jest napisane o napięciu po zapłonie, choć na rysunku jest podpięte do akumulatora http://jkstyl.auto.pl/foto/instrukcja901.jpg
Nie widzę sensu kruszenia kopii o podłączanie - moje pod wyłącznik świateł też działa i wcale takimi strasznymi majtasami nie było. Pozdrawiam.
Tak żeby zakończyć już ten wątek dodam, że sprawdziłem podłączenie sugerowane przez kolegów kolesia i Bambeka - w modelu M-tech 901 HP jedynym możliwym podłączeniem jest tak jak napisane w instrukcji (rysunek jest błędny), tj. zasilanie z plusa po zapłonie, a nie bezpośrednie podpięcie do stałego plusa (akumulatora), gdyż ich automat nie reaguje na spadki napięcia (przy zgaszonym/zapalonym silniku) i światła świecą cały czas, a jedynie na podanie "plusa sterującego" - widać jest tam jedynie prosty przekaźnik.
Przy okazji, gdyby ktoś chciał takie montować, to nie do końca je do naszych skód polecam - może są tam i porządne diody (osram) i ładnie świecą, ale przewody są w zasadzie niemal na styk (a chcąc prowadzić je do kabiny musiałem przedłużyć), bezpiecznik nie ma hermetycznej obudowy (wg mnie w komorze silnika konieczne), uchwyty mocujące powinny być ciut głębsze, by miały się gdzie schować łby wkrętów (zawadzają lekko o tył lamp).
No właśnie rysunkiem się sugerowałem. Na pewno Philips 9 można podłączyć pod akumulator bo osobiście tak robiłem i polecam je do Octavii 1.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Też polecam Philips Daylight 9. Mam je od 2 miesięcy i sprawują się doskonale. Świecą intensywnie nawet w słoneczny dzień. A przy tym bardzo fajnie wyglądają. Nie rozumiem kolegów zniesmaczonych wyglądem dziennych LED-ów, bo ja uważam, że absolutnie niczego nie szpecą, a nawet dodają pewnego "sznytu" nowoczesności.
Ja dziś kupiłem te światła i jutro będę montował w Octavii.
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka
Też polecam Philips Daylight 9. Mam je od 2 miesięcy i sprawują się doskonale. Świecą intensywnie nawet w słoneczny dzień. A przy tym bardzo fajnie wyglądają. Nie rozumiem kolegów zniesmaczonych wyglądem dziennych LED-ów, bo ja uważam, że absolutnie niczego nie szpecą, a nawet dodają pewnego "sznytu" nowoczesności.
gdzieś czytałem, że mają funkcję "oświetlenia drogi do domu" tzn. zapalają się na ileś tam sekund po zamknięciu auta aby oświetlić nam drogę od auta do domu. niestety nie znalazłem takiej informacji w instrukcji. czy możesz coś powiedzieć na ten temat?
gdzieś czytałem, że mają funkcję "oświetlenia drogi do domu" tzn. zapalają się na ileś tam sekund po zamknięciu auta aby oświetlić nam drogę od auta do domu. niestety nie znalazłem takiej informacji w instrukcji. czy możesz coś powiedzieć na ten temat?
Rzeczywiście, coś jest na rzeczy, bo moje gasną dopiero po jakichś 7-10 sekundach od wyłączenia zapłonu. Przy tym czasie świecenia trudno to uznać za pełnowartościowe oświetlenie "follow me home" (15-20 sekund to minimum), ale może jest to kwestia odpowiedniego ustawienia modułu sterującego. Tego niestety nie wiem, bo nie ja to zakładałem, a poza tym to wolę za długo po wyłączeniu zapłonu nie świecić, bo jednak czy LED czy nie LED, to trochę z akumulatora zawsze ciągnie.
Rzeczywiście, coś jest na rzeczy, bo moje gasną dopiero po jakichś 7-10 sekundach od wyłączenia zapłonu. Przy tym czasie świecenia trudno to uznać za pełnowartościowe oświetlenie "follow me home" (15-20 sekund to minimum), ale może jest to kwestia odpowiedniego ustawienia modułu sterującego. Tego niestety nie wiem, bo nie ja to zakładałem, a poza tym to wolę za długo po wyłączeniu zapłonu nie świecić, bo jednak czy LED czy nie LED, to trochę z akumulatora zawsze ciągnie.
dzięki za informację.
powiedz mi jeszcze czy zastanawiałeś się może nad kupnem lub miałeś możliwość porównać Daylight 9 do daylight guide? te drugie bardziej mi się podobają ze względu na "świecący pasek" ale nigdzie nie mogę znaleźć porównania tych dwóch modeli...
dzięki za informację.
powiedz mi jeszcze czy zastanawiałeś się może nad kupnem lub miałeś możliwość porównać Daylight 9 do daylight guide? te drugie bardziej mi się podobają ze względu na "świecący pasek" ale nigdzie nie mogę znaleźć porównania tych dwóch modeli...
Cała przyjemność po mojej stronie Tak, zastanawiałem się - rzeczywiście ten model Guide jest już chyba z najwyższej półki Philipsa, aczkolwiek "dziewiątka" to też bardzo dobry, wysokiej jakości sprzęt, który chwalili mi wszyscy liczący się fachowcy od montażu oświetlenia w mojej okolicy. Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że dopłacanie jeszcze 150,- złotych do Guide'a chyba jest bez sensu. Już same "dziewiątki" są nietanie w porównaniu do każdego niemarkowego sprzętu, przy cenie ok. 300-350 PLN. Guide jest o jakieś 30-40% droższy od "dziewiątki" (czyli 500 PLN co najmniej), a ja chciałem, żeby ta cała zabawa w jakimś przewidywalnym czasie jakoś zwróciła się, a nie była tylko sztuką dla sztuki. I dlatego zdecydowałem się na "dziewiątki". Może leciutko wystają poza obręb kratek, ale summa summarum wyglądają fajnie i dobrze wpasowują się w zderzak. A jeżeli będzie je montował ktoś doświadczony (tak, jak u mnie), to obędzie się bez cięcia kratek. Octavia I jest na tyle "kwadratowa", że praktycznie wszystko da się w te krateczki ładnie wkomponować, jeżeli ktoś z głową to montuje. Dlatego uważam, że dziewiątki w Octavii I sprawują się świetnie. Zerknij sobie, jak to wygląda u mnie, chociaż brakuje foty z profilu. Może wrzucę niebawem
Też polecam Philips Daylight 9. Mam je od 2 miesięcy i sprawują się doskonale. Świecą intensywnie nawet w słoneczny dzień. A przy tym bardzo fajnie wyglądają. Nie rozumiem kolegów zniesmaczonych wyglądem dziennych LED-ów, bo ja uważam, że absolutnie niczego nie szpecą, a nawet dodają pewnego "sznytu" nowoczesności.
SZNYT to sa te paseczki zamontowane jeszcze tak blisko srodka auta jak na twoim profilowym zdjęciu ?
SZNYT to sa te paseczki zamontowane jeszcze tak blisko srodka auta jak na twoim profilowym zdjęciu ?
Tak, dokładnie tak. Mnie się zdecydowanie podobają. Paseczki tego rodzaju mają nawet nowe samochody. Fabrycznie montowane. Tak blisko środka auta są zamontowane zgodnie z przepisami i nie widzę w tym żadnego dysonansu estetycznego. Ale, jeżeli Tobie się nie podobają, to trudno - Twoje prawo Jakoś przeżyję
Już same "dziewiątki" są nietanie w porównaniu do każdego niemarkowego sprzętu
Do poprzedniego auta kupiłem niemarkowe dwufunkcyjne dzienne za 600 zł (z polskiej dystrybucji). I świetne były, póki pierwszy raz woda do nich nie weszła. Potem już czuła się jak u siebie, a mnie coraz mnie się chciało ją wypraszać. Przy sprzedaży (po 4 latach) kółko dziennych w prawej lampie ostatecznie umarło. To te:
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczyZobacz wpis
Do poprzedniego auta kupiłem niemarkowe dwufunkcyjne dzienne za 600 zł (z polskiej dystrybucji). I świetne były, póki pierwszy raz woda do nich nie weszła. Potem już czuła się jak u siebie, a mnie coraz mnie się chciało ją wypraszać. Przy sprzedaży (po 4 latach) kółko dziennych w prawej lampie ostatecznie umarło. To te:
Światła dzienne DRL + przeciwmgłowe MaxLED DuoLight Alfa Romeo, Citroen, Dacia, Dodge, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Renault itd.
Po 9 latach z dokładanymi dziennymi wiem dobrze, że najlepsze są takie, w których można wymienić żarówkę.
Na pewno masz dużo racji z tą wymianą, chociaż porządne LED-y powinny świecić naprawdę całymi latami. A porządne, to markowe i niestety parokrotnie droższe od "no name". Tylko takie też na ogół gwarantują jakość obudowy, a w rezultacie odporność na drobne uszkodzenia mechaniczne (kamyczki, piach, żwir) oraz szczelność. Philipsy w zdecydowanej większości przypadków są pod tymi względami oceniane naprawdę dobrze.
Te okrągłe z podanego przez Ciebie linka są całkiem "sympatyczne", ale ich wadą, poza jakością, jest dodatkowo fakt, że trzeba naruszyć (ciąć) kratki, a mi się to bardzo nie uśmiecha, bo zależy mi na zachowaniu możliwie najbardziej oryginalności fabrycznej samochodu.
Komentarz